ماهانه یک میلیون و نهصد هزار کیسه آرد در تهران توزیع میکنیم.بزرگترین مرکز ذخیره سازی گندم دوباره وارد مدار شد

مهر, 1398 حمل بار, مدیرعامل, مناسبتهای داخلی

مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل خلیج فارس گفت: درآمد ناخالص شرکت سال گذشته با افزایشی چشمگیر به ۱۶ میلیارد رسیده است و اکنون در اکثر مناقصات کشور حضور داریم و بسیاری از آنها را برنده شدیم.

پیمان اسراری مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اتفاقات اخیر مبنی بر تجمع تعدادی از کارگران این مجموعه مقابل سازمان خصوصی سازی، وضعیت این مجموعه و حضور مالکان جدید و نهایتاً احیای دوباره بزرگترین مجموعه حمل و نقل کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

اسراری با اشاره به نقش استراتژیک این مجموعه در بحث تامین آرد پایتخت گفت: این شرکت همانند بازویی توانمند همواره یار و یاور کشور در سختی‌ها بوده و در کنار دولت، حمل و نقل کالاهای اساسی را بر عهده داشته است. اکنون این مجموعه ماهانه در تهران یک میلیون و نهصد هزار کیسه آرد توزیع و به صورت مویرگی ماهیانه آرد ۱۸۰۰۰ خبازی را تامین می‌کند. این کار عظیم که اصلا به چشم نمی‌آید توسط ۱۰۰ خودرو ملکی به همراه ۱۰۰ خودرو تجاری با مدیریت این شرکت به صورت روزانه صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: تمامی این فعالیت‌ها در کنار جابجایی حمل بار از بنادر به شهرها و از کارخانه‌ها به سیلوها صورت می‌گیرد. اکنون حمل و نقل کالاهای اساسی از بندر چابهار به عهده این شرکت است. در بندر امام و بندرعباس نیز بخشی از کالاها توسط خلیج فارس حمل می‌شود. در هنگام اعتصابات سراسری رانندگان، این خودروهای خلیج فارس بودند که اجازه ایجاد هرگونه مشکلی در جابجایی و توزیع کالاهای اساسی به کشور را ندادند. به جرات می‌گویم اگر آن زمان ۸۰ ماشین ما نهاده‌های دامی را به تهران منتقل نمی‌کردند کشور دچار چالش می‌شد.

اسراری با اشاره به سابقه واگذاری این شرکت گفت: تا پایان سال ۹۴ این شرکت کاملا دولتی بود و پس از آن شرکت وارد بورس شد و سپس به بخش خصوصی واگذار گردید. اما متاسفانه این شرکت که در آن زمان طبق صورت‌های مالی زیان‌ده و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بوده واگذاری مطلوبی نداشت و شرکت مذکور توان مقابله با مشکلات بزرگ موجود را نداشت و در نهایت شرکت با یک چالش و بحران جدی روبرو شد. حقوق کارگران شرکت پس از دو سال با تاخیر ۶ ماهه مواجه شده بود. ۴۰۰ میلیارد تومان زیان، ۱۷۳ میلیارد تومان بدهی مالیاتی، ۸ میلیارد تومان بدهی بیمه و ۴۰ میلیارد تومان بدهی به رانندگان در بیلان کاری شرکت ثبت شده بود. در نهایت در اردیبهشت سال ۹۷ شرکت از مالکان قبلی بازپس گرفته و سهام عمده آن از طریق بازار بورس و اوراق بهادار به صورت کاملا شفاف به شرکت تعاونی ایثارگری ایده‌آل شهرآرا واگذار گردید.

اسراری افزود: وقتی مدیریت جدید مستقر شد با بحران‌ها و چالش‌های کارگری فراوانی مواجه بود. کارگران با مطالبه حقوق معوق خود در میدان نماز تجمع می‌کردند و در همان ایام دستگیره اتاق مدیر عامل ۳ بار شکسته شد. این درحالی است که بزرگترین مرکز تعمیرگاهی خاورمیانه که متعلق به این شرکت است، ۲ سال تعطیل بود. هم چنین بزرگترین مرکز ذخیره‌سازی گندم متعلق به شرکت هیچ فعالیتی نداشت که اکنون با تلاش و فعالیت‌های شبانه‌روزی جان تازه‌ای به مجموعه دمیده شده است.

اسراری در خصوص اولین اقدامات مدیریت جدید گفت: اولین کار این بود که حقوق کارگران به روزرسانی شود. بلافاصله این اتفاق صورت پذیرفت و امروز به طور مرتب حقو‌ق‌ کارکنان نیمه هر ماه واریز می‌شود.یک میلیارد مطالبات وجود داشت که قسط بندی شد و به طور کلی با نگاه بخش خصوصی که هدف آن درآمدزایی از تمام ظرفیت‌های شرکت است دوباره وارد سیستم اقتصادی کشور شدیم.

وی در خصوص تجمع اخیر ۵۰ نفر از کارکنان شرکت مقابل سازمان خصوصی سازی گفت: با وجود تمام کارهایی که صورت گرفت اما برخی حوزه‌ها تبدیل به پاشنه آشیل شرکت شده بود. یکی از این مشکلات این بود که تجمع و تحصن در شرکت تبدیل به یک امر روتین و نهادینه شده بود یعنی کارگران سه سال با این روش مطالبات خود را دریافت می‌کردند تا جایی که شورای تامین اختیار انتصابات را موقتا به آنها داده بود اما وقتی مطالبات پرداخت شد و مدیران جدید وارد شرکت شدند، دیگر اینگونه رفتارها توجیه ندارد. از طرف دیگر کسانی که مخالف آرامش و روال‌ عادی کار یک مجموعه اقتصادی هستند با وجود این اتفاقات بیکار نخواهند نشست و ناآرامی ایجاد می‌کنند تا جایگاه و نفوذ آنها باقی بماند.

اسراری گفت: ما با شورای کار تعامل خوبی ایجاد کردیم و آنها نیز در برخی موارد منطق را می‌پذیرفتند.

وی افزود: هدف اصلی ما این بود که این مساله را به مجموعه منتقل کنیم که شرکت خصوصی شده و پول به کارکرد می‌دهد. قبلا شرکت دولتی بود و تبدیل به خلوت‌گاه مدیرانی شده بود که بدون هیچ ضابطه‌ای افراد را استخدام می‌کردند. در حالی که شرکت ۱۲۰۰ نفر کارمند دارد که حقوق این افراد ماهانه در حدود ۷ میلیارد تومان است و با اضافه کاری به ۹ میلیارد می‌رسد.

اسراری ادامه داد: ما در سال ۹۶، سی و هشت تجمع و تحصن ۴۰۰ نفری داشتیم. در سال ۹۷ این عدد به سه تجمع ۴۰ نفره رسید و الان دیگر چیزی به اسم تجمع وجود ندارد. افرادی که در هفته‌های قبل مقابل سازمان خصوصی سازی تجمع کرده بودند کارمندان قراردادی ما بودند. به آنها اعلام کردیم که نوع قرارداد شما تغییر کرده است. مطابق قرارداد شرکت خریدار با سازمان خصوصی سازی شرکت می‌تواند تا ۱۰ درصد تعدیل نیرو داشته باشد و تنها حفظ سطح اشتغال دارای اهمیت است. در صورتی که ما نه تنها هیچ تعدیل نیرویی نداشتیم بلکه ۸۰ نفر به کارگران قراردادی خود اضافه کرده‌ایم.

وی افزود: در خصوص این ۵۰ نفر نیز اعلام کردیم که با مدل جدید قرارداد که مطابق با قانون کار است به فعالیت خود ادامه دهند و مطابق میزان فعالیت‌شان دستمزد دریافت کنند. در واقع در راستای سیاست‌های اقتصادی مجموعه، شرکت را در راه رسیدن به افق‌های بلند که سربلندی تمامی کارکنان را در بر خواهد داشت یاری کنند.

وی ادامه داد: رشد روزافزون شرکت قابل مشاهده بوده و درآمد ناخالص شرکت سال گذشته با افزایشی چشمگیر به ۱۶ میلیارد رسیده است و اکنون در اکثر مناقصات کشور حضور داریم و بسیاری از آنها را برنده شدیم.

برچسب ها