پیشینه شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

شرکت حمل و نقل بین المللی گندم و آرد ایران (سهامی خاص) در تاریخ ۳۱ اردیبهشت۱۳۶۸ تحت شماره ۷۴۹۵۶ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در تاریخ ۱۶مرداد۱۳۶۸ شروع به فعالیت نمود. نام شرکت حمل و نقل بین‌المللی گندم و آرد به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۴آذر۱۳۸۳ به شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس تغییر یافت. قابل ذکر است شرکت ترانس کنتینانتال به موجب تصویب‌نامه شماره ۷۳۰۴ مورخ ۲۵تیر۱۳۵۹ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به تملک وزارت بازرگانی در آمد و نام شرکت ترانس کنتینانتال تغییر یافت.

به‌استناد صورتجلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ ۱۰ تیر۱۳۸۹، نوع شرکت از «سهامی‌خاص» به «سهامی عام» تغییر یافت و در تاریخ ۲۹خرداد۱۳۹۰ در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها‌ و مؤسسات غیر تجاری به ثبت رسید. همچنین، نام شرکت در تاریخ ۱ تیر۱۳۹۰ با شماره‌ی ۱۰۸۷۴ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده‌است.

با توجه به نتیجه‌ی اقدامات انجام شده و ارائه‌ی تعهدات لازم، نام این شرکت از تاریخ ۱۸ تیر۱۳۹۰ به عنوان چهارصد و شصت و یکمین شرکت پذیرفته شده در بخش «حمل و نقل زمینی»، گروه «سایر حمل و نقل زمینی» و طبقه‌ی «حمل و نقل زمینی بار» با نماد «حفارس(Hefars)» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

ناوگان حمل ونقل بین المللی خلیج فارس

چشم انداز و مأموریت شرکت

در راستای افزایش بهره‌وری شبکه‌ی توزیع و کاهش هزینه‌های مبادله در کشور، شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس چشم‌انداز خویش را تبدیل شدن به شرکت لجستیک پویا و دارای استانداردهای بین‌المللی قرار داده است.

مأموریت شرکت نیز به‌صورت ذیل تعیین گردید:

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس با تأکید بر اصل مشتری‌محوری نهایت سعی و تلاش خود را جهت ارائه خدمات لجستیک به‌ویژه حمل و نقل سریع، ایمن و ارزان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به‌کار می‌گیرد. ما با بکارگیری مجموعه‌ای از راهکارهای نوآورانه در راستای تکمیل زنجیره‌ی عرضه با هدف تقویت بنیان­های اقتصادی جامعه و برآورده نمودن منافع همه ذینفعان، گام بر می­داریم.

خدمات فنی و مهندسی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

حضور و تردد خودروهای سنگین در محدوده‌ی استقرار دفتر مرکزی شرکت که بزرگترین بارانداز غلات تهران محسوب شده و در یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ورود و خروج کامیون به/از تهران واقع شده و همجواری با شهرک کامیونداران شرایطی را فراهم نموده است تا امکان عرضه‌ی خدمات فنی و مهندسی خودرو به خودروهای عمومی نظیر: معاینه فنی، تعمیرات سبک و سنگین خودروهای سنگین و کارواش وجود داشته باشد و از این محل درآمد مناسبی برای شرکت حاصل شده و از امکانات بالفعل شرکت که صرفاً جهت خودروهای ملکی استفاده می‌شد، بهره‌برداری بهینه صورت پذیرد. این شرکت با دارا بودن ۶ سوله مسقف و مجهز تعمیرگاهی که در زمینی به مساحت ۱۵٫۴۵۵ مترمربع قرار گرفته است، یکی از کامل‌ترین مجموعه ­های تعمیرگاهی خودروهای دیزلی در کشور را دارا می­باشد.

معاینه فنی خودروهای سنگین طبق مصوبه‌ی هیئت دولت به اداره کل حمل و نقل و پایانه­ ها محول شده و کلیه‌ی کارهای اجرایی و معاینات فنی تحت نظارت اداره کل حمل و نقل و پایانه ­ها­ی استان تهران انجام می­شود. در مرکز معاینه فنی مستقر در شرکت پس از اعلام آمار و اطلاعات لازم تحت فرمت مشخص، برچسب­های معاینه فنی از اداره کل درخواست و نسبت به صدور آن اقدامات لازم انجام می‌شود. قوانین موجود، مرکز معاینه فنی را ملزم می­نماید پس از رؤیت اصل کارت یا اصل سند خودرو، اقدام به بازدید ظاهری از خودرو نماید. پس از معاینه ظاهری، خودرو به قسمت معاینه فنی هدایت و پس از انجام آزمایشات در صورت سلامت، کارت معاینه فنی و برچسب برای آن صادر می­شود.

خدمات ایران خودرودیزل درحمل و نقل بین المللی خلیج فارس
از جمله اقدامات مهم صورت گرفته با همکاری تیم مجرب فنی وعملیات تفکیک بخش تعمیرگاهی گروه از دیگر قسمت‌های شرکت، با همکاری تیم مجرب فنی وعملیات

یکسان‌سازی و رنگ‌آمیزی تمامی سوله‌ها و محوطه‌های تعمیرگاهی، استقرار دستگاه کارت‌زنی و حراست مستقل، نصب شبکه کامپیوتری مستقل و تعریف ایستگاه‌های کاری در هر بخش، استقرار واحد پذیرش مشتری، سالن استراحت مشتری،تفکیک انبارهای فنی و نصب تابلوی نمایندگی در سردر ورودی شرکت می‌باشد.
همچنین اقدامات تکمیلـی جهت احداث سالن نمایشـگاه و فروشگاه گواه در محـوطه شرکـت نیز در دست اقدام است. شناسایی و جذب نیروهای کار آزموده مرتبط با نمایندگی گواه بوده که در این اقدام تاکنون در واحد پذیرش و ارتباط با مشتری اقدام لازم جهت جذب به عمل آمده و در سایر بخش‌های مورد نیاز نیز در دست اقدام می‌باشد. با توجه به بالا بردن کیفیت تعمیرات، استفاده از قطعات اصلی، استفاده از تخصص پرسنل،درصد میزان توقفات و دوباره کاری کاهش قابل توجهی یافته که این امر خود موجب کاهش دفعات مراجعه کامیون‌ها شده است.

اقدامات عملیاتی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

با عنایت به سیاست‌ها و اقدامات راهبردی که تحت مدل تعالی سازمانی EFQM طراحی شده مهم‌ترین اقدامات عملیاتی در راه بهبود فرایندهای داخلی و بهره ­گیری از فرصت‌های موجود در فضای کسب و کار که همسو با استراتژی‌ها و سیاست‌های راهبردی شرکت باشد، در چند دسته زیر طبقه بندی می‌گردد.

  • سیستم جامع الکترونیکی حمل و نقل و پشتیبانی از سیستم‌های صدور بارنامه و پرداخت پسکرایه
  • مجهز شدن به تعداد زیادی تریلر مطابق با استاندارهای روز اروپا جهت حمل بین الملل
  • نوسازی تریلرها(کفی، چادری، نیم کانتین، کمپرسی، بونکر، تانکر) جهت حمل انواع کالا
  • سیستم های یکپارچه اداری و مالی
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین
  • راه اندازی سیستم توزیع حمل آرد شعب

گستره جغرافیایی خدمات

  • رشت و (بندر انزلی) – گرگان – ساری و (نکا)

  • بجنورد – بیرجند – چابهار – زاهدان – سمنان – مشهد و(قوچان،درگز،نیشابور،تربت حیدریه،سبزوار،کاشمر)

  • اردبیل – ارومیه –اهواز – ایلام – تبریز – زنجان – سنندج – کرمانشاه – همدان

  • اراک و(ساوه) – اصفهان – تهران و(بهارستان،ورامین،شهریار) – شیراز – قزوین – کرج – نسیم شهر

  • بندر امام خمینی – بندر عباس – کرمان و(جیرفت،سیرجان)

اعضای هیأت مدیره

غلامحسین مصلح
غلامحسین مصلح - رئیس هیئت مدیره
عبدالکریم نعناکار
عبدالکریم نعناکار - نایب رئیس هیئت مدیره عضو غیرموظف
پیمان اسراری
پیمان اسراری - عضو هیئت مدیره مدیرعامل
علی اصغر حسینی
علی اصغر حسینی - عضو علی البدل معاونت اجرایی و امورشعب

سیلو و مراکز ذخیره سازی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

ناوگان حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس یکی از استانداردترین و بزرگترین مراکز ذخیره سازی گندم کل کشور را با ظرفیتی بیش از از چهارصد هزار تن در کشور داراست.سیلوی فلزی شرکت با تجهیزات کنترلی پیشرفت شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس یکی از استانداردترین و بزرگترین مراکز ذخیره‌سازی گندم کل کشور را با ظرفیتی بیش از چهارصد هزار تن در کشور داراست.سیلوی فلزی شرکت با تجهیزات کنترلی پیشرفته مکانیزه و اتوماتیک در بخش تخلیه و بارگیری و ظرفیت ۷۰۰۰۰ تن و سیلوی روباز با ظرفیتی در حـدود ۳۵۰۰۰۰ تن یکی از بهترین و با کیفیت ترین سیلوهـای روباز کشـور می‌باشد. تمامی خدمات نگهداری و تعمیرات هر دو سیلو بدون نیاز به شرکتهای خارجی و توسط پرسنل شرکت و توان داخل انجام می‌شود.
به طور مثال در اردیبهشت ماه سال ۸۹ دو کندوی شماره یک و شش به طور کامل رفع عیب شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ظرفیت ۱۴۰۰۰ تن به مجموعه ذخیره‌سازی سیلوی فلزی اضافه شد. ما قصد داریم با توجه به وجود زمین و مزیت نسبی در امر ذخیره‌سازی در شرکت و از طرفی رویکرد دولت در بخش سیلوهای مکانیزه فلزی در این حوزه با ساخت سیلوهای جدید، ظرفیت این بخش را توسعه دهیم.از طرفی با توجه به مدت زمان کوتاه نگهداری گندم در سایت‌های روباز با کمک و مشارکت شرکت‌های متخصص خارجی در صدد بهینه سازی شرایط نگهداری گندم در این سیلوها از حیث هوادهی و مسقف نمودن آنها می‌باشیم. یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بهبـود نگهداری گنـدم در سیلـوهای روباز، خرید دو دستگاه مکنده موبایل از کشور بلژیک بوده که پروسه خرید و بازرگانی آن در دست اقدام است و این دومین بار یست که در کشور چنین اتفاقی می‌افتد. این دستگاه قابلیت تخلیه و بارگیری از سیلو به کامیون، از کامیون به سیلو، از سیلو به سیلو و از کامیون به کامیون را با ظرفیت ۲۰۰ton/hourداراست.
شایان ذکر است در جایی که امکانات جک تخلیه موجود نباشد برای کامیون‌های اطاق دار می‌توان با این دستگاه شرایط تخلیـه و بارگیری را براحتی فراهم نمود.از طرفی با چند شرکت آلمانی برای موضوع بهینه سازی و مسقف نمودن سیلوهای روباز مذاکره شده و در حال انجام مباحث فنی کارشناسی می‌باشیم که در آینده نزدیک تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد.با توجه به اتخاذ تمهیدات لازم و از طرفی استقرار آزمایشگاه گندم شرکت خلیج فارس،تمامی کنترل‌های لازم جهت تحویل گندم‌های مرغوب و با کیفیت انجام شده که این مهم با زحمات شبانه‌روزی پرسنل و کارگران زحمتکش سیلوی شرکت انجام شده است. چهارصد هزار تن در کشور داراست.سیلوی فلزی شرکت با تجهیزات کنترلی پیشرفته مکانیزه و اتوماتیک در بخش تخلیه و بارگیری و ظرفیت ۷۰۰۰۰ تن و سیلوی روباز با ظرفیتی در حدود ۳۵۰۰۰۰ تن یکی از بهترین و با کیفیت ترین سیلوهای روباز کشور می باشد.

ساختار سازمانی شرکت