من علی اصغر حسینی هستم
عضو هیئت مدیره و معاون اجرائی و امور شعب حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

پنج مدیر زیرمجموعه من آرش اسکندریان مدیر ناوگان،علی پورشهلا مدیر امورشعب، علی نیک نژاد مدیر برنامه ریزی حمل، امیر عسگری مدیر پروژه سیالات و عباس کامل مدیر پروژه آمیکو هستند که با علاقه و انگیزه بهترین های حمل و نقل را ارائه می‌دهند.

معاونت اجرایی نقش تسهیلگر در امور جاری و بهبود عملکرد

معاونت اجرایی و شعب در جهت هماهنگ نمودن شعب و نمایندگیها و ایجاد تعامل مابین مدیران شعب و ایجاد یک زنجیره هدفمند در راستای اجرای موضوع برنامه های حمل ابلاغی از سوی کارفرمایان عمل می نماید.
در حقیقت به عنوان بازوی اجرایی حمل در شرکت متبوع تشکیل و با تدوین برنامه های مختلف علی الخصوص در حوزه برنامه ریزی حمل ناوگان ملکی و فرایندهای حمل و نظارت بر فرایندها و عملیات در حال اجرا و پرهیز از بروکراسی اداری که به تبع آن افزایش راندمان در ناوگان ملکی را نسبت به سنوات گذشته در پی داشته است در حال ایفای نقش مهم خود می باشد.
همکاری با معاونت های مختلف، واحدهای ستادی و از همه مهمتر مدیران شعب و ستادی این معاونت، تاکنون اقدامات و برنامه های عملیاتی را در سطح شعب اجرایی نموده است که به اهم آن در ادامه اشاره می شود:
۱- ایجاد و فراهم نمودن بستر رقابت سالم در سطح شعب و نمایندگیها
۲- هدف گذاری مقوله مهم و اساسی درآمد-هزینه و ترویج موضوع درآمدزایی و انتفاع پرسنل در سطح شعب به ازای کسب درآمد
۳- نگاه ویژه به مقوله مهم چابک سازی و تسهیل فرایندهای حمل در سطح شعب
۴- جلب رضایتمندی در سطح کارفرمایان و رانندگان تجاری به طرق مختلف و ایجاد فضای تعاملی و هم افزایی در راستای سوق مجدد ناوگان تجاری به سمت همکاری بیشتر با شعب در زمینه حمل کالای قراردادهای منعقده
۵- توجه ویژه به مقوله مهم سوددهی پروژه های در حال اجرا و پرهیز از ورود و اجرای حمل فاقد صرفه اقتصادی

در راستای متمرکز نمودن فعالیت شعب و نمایندگیها و به استناد مصوبات هیئت مدیره و جمع بندی سوابق معاونتهای مختلف در بازه چند دهه اخیر در شرکت و جلوگیری از تصمیمات سلیقه ای در حوزه اجرائی (جزیره ای شدن شعب و نمایندگیها)، نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای منعقده شرکت، بهینه سازی فرایندهای صدور بارنامه، حمل، رصد محمولات از لحظه بارگیری، تا تحویل کالا، نظارت بر درآمد و هزینه شعب، نظارت بر حق السهم پیمانکاران طرف قرارداد در حوزه حمل، نظارت بر حوزه منابع انسانی، معاونت اجرایی و شعب تشکیل و اینجانب عهده دار این وظیفه شده و در حال حاضر، معاونت شعب و نمایندگیها را در حوزه اجرائی و نظارتی در سطح کشور را مدیریت می نمایم.

این معاونت از تجمیع واحدهای امور شعب و نمایندگی ها و برنامه ریزی حمل و ناوگان و پروژه های گندم، سیالات، آمیکو تشکیل شده است؛که نظارت بر حوزه اجرائی را در شعب و نمایندگی ها و نیز پروژه های حوزه ترمینال عهده دار می باشد.

حمل و نقل بین المللی خلیج فارس از شرکت‌های بزرگ مقیاس و هوشمند کشور است.

برنامه ریزی حمل و نقل، فن نظام یافته ای از تجزیه و تحلیل، تشخیص و راهکار در حمل و نقل و ترافیک است.
منظور از برنامه ‎ریزی حمل و نقل، فرایند یا فعالیتی است که طی آن اقدامات لازم جهت سوق دادن یک مجموعه یا سیستم حمل و نقل، به سوی یک وضعیت دلخوه را مورد بررسی قرار می دهد. این فرایند در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم و سپس اقدامات موثر در راستای تحقق اهداف و وضعیت های دلخواه می گردد. مهمترین موضوع در برنامه‌ریزی حمل و نقل آینده نگری است. برای توجیه انجام یک پروژه حمل و نقل به عوامل مختلفی مانند بهبود در جریان ترافیک، ایمنی، ایجاد دسترسی به کاربری ها، صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش زمان سفرها، رشد اقتصادی می توان اشاره نمود.
برنامه ریزی حمل شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که از جمله شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند کشور با دامنه فعالیت سراسری می باشد، در طول سالیان متمادی به عنوان نبض تپنده و مرکز ثقل فرایندهای حمل، همواره مطرح بوده و با ورود بخش خصوصی به مدیریت کلان و تغییر دیدگاه و افزایش سطح انتظارات، در حال حاضر پر رنگ تر شده است.
علی نیکنژاد،مدیر برنامه ریزی حمل

من علی نیک نژاد هستم مدیر برنامه ریزی حمل، بیراه نیست اگر بگویم من در کنار تیمی بی نظیر، تجربیات سالهای سال را زندگی می‌کنم. من به همراه سیاوش حسینی، حمید والی و محمد معدنی به بهینه‌ترین شکل کنترل بارنامه و حمل روزانه را رصد می‌‌کنیم.

  • با تشکیل معاونت اجرائی، شعب و تمرکز واحدهای نظارتی و اجرائی در این شرکت:

    نظام برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد، علاوه بر بهینه سازی فرایندها، سهولت در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و نیز رانندگان در سطح پروژه های حمل، نظارت بر ضرایب مالی بارنامه ها، نظارت بر نحوه اجرای قراردادها، با پیش بینی های علمی، از سوق قراردادها به سمت زیان عملیاتی جلوگیری و در نهایت به ارتقاء جایگاه شرکت در عرصه حمل و نقل کمک شایانی می نماید.

    در این زمینه باید گفت هرگونه غفلت و سهل انگاری در برنامه ریزی موجبات سیر نزولی در جذب سفارشات حمل را می تواند به دنبال داشته باشد. علاوه بر موضوعات فوق بحث نظارت بر درآمد حاصله از محل پروژه های در دست انجام با عنایت به لزوم شفافیت اطلاعات، به جهت اینکه شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس از جمله شرکت های بورسی بوده و افشای اطلاعات شفاف از جایگاه ارزنده ای برخوردار می باشد، می توان گفت این وضوح حاصل شده است.

  • موضوع رصد محمولات از لحظه بارگیری تا زمان تحویل به صاحب کالا، به عنوان یکی از مؤلفه های مهم و حیاتی شرکت های حمل و نقل و از انتظارات همیشگی صاحبان کالا بوده و رسیدن به این هدف، نظارت حداکثری را طلب می نماید. در این راستا اقدامات مؤثری صورت گرفته است که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

     

    • رصد و انعکاس محمولات به مقصد نرسیده بصورت مرتب به شعب متولی و استعلام از مقاصد و صاحبان کالا
    • استخراج و انعکاس آمارهای مستند عملکرد جهت اطلاع مدیران ارشد از وضعیت شرکت در حوزه عملیات حمل و چگونگی اجرای قراردادها
    • گزارشات تحلیلی از آمارهای مختلف منابع داخلی و خارج از شرکت
    • ورود به برنامه ریزی حمل شعب و نمایندگی ها، استفاده حداکثری از منابع، پتانسیل ها، امکانات، نیروی انسانی، ناوگان ملکی و چابک سازی شعب و شناسایی چالش ها و موانع

  • یکی از رویکردهای علمی در کاهش هزینه های حمل و نقل استفاده از برنامه ‎ریزی بهینه می باشد. معمولا کالا باید از تعدادی مبدا به تعدادی مقصد از طریق ناوگان حمل انتقال یابد. این موضوع که کالا از کدام مبدا به چه میزان و به کدام مقصد با چه نوعی از ناوگان حمل باید انتقال یابد تا تقاضای مقاصد تامین شده و کالای انتقالی از هر مبدا نیز متناسب با عرضه آن باشد در حیطه مسائل برنامه ریزی حمل و نقل قرار می گیرد. این موضوع در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار گرفته است و جای آن دارد که در کشور ما نیز شرکتها و سازمان هایی که درگیر مسائل ترابری هستند توجه کافی به این موضع داشته باشند.

    برنامه ریزی در هر سازمانی با رصد لحظه به لحظه فعالیتها از هرگونه وقفه در عملیات جاری جلوگیری به عمل آورده و با انعکاس نقایص و عیوب از هرگونه مشکل تا حد توان ممانعت بعمل می آورد.

    امید دارد این واحد در راستای سیاست‌های کلان تدوینی بتواند کماکان به عنوان یکی از بازوان معاونت اجرائی و شعب در شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس نقشی ارزنده ایفا نماید.

مدیریت ناوگان حمل و نقل

ناوگان ملکی یکی از ارکان حیاتی هر شرکت حمل و نقلی بوده و به عنوان پرچمدار بحث مهم حمل و نیز پیکان عملیاتی، همواره برند شرکت را در سطح کشور با پشتیبانی وسیع پروژه های حمل به رخ اصحاب حمل و نقل میکشاند. ترکیب من آرش اسکندریان به عنوان مدیر ناوگان و این واحد با:

  • برنامه ریزی دقیق
  • تجهیز ناوگان فعال به سامانه جی پی اس
  • استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کنترل عملکرد، پیمایش، نظارت و باریابی
  • تدوین آئین نامه های عملکرد، کارت مسیر، تشویقی و انظباطی
  • سفرهای کامیونهای مستقر در حوزه ترمینال مرکزی و شعب مدیریت شده
  • اعتقاد و تکیه بر هدف تحقق درآمد به موازات تعهدات شرکت

نتایج قابل قبولی را در پی داشته است که از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کاهش قابل ملاحظه خواب کامیون
  • سفرهای بصورت خالی
  • استفاده از ظرفیت شعب در جهت باریابی کامیونهای در حال تردد در سطح کشور
آرش اسکندریان مدیر ناوگان خلیج فارس

مدیریت پروژه سیالات

امیر عسکری مدیر سیالات

من امیر عسگری هستم و مدیریت سیالات شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را با افتخار و همکاری تیم اداری خوبم و همچنین یاری بی دریغ ۲۰ راننده پایه یک حرفه‌ای و ۲۰ دستگاه تانکر (۴ – مواد) بر عهده دارم. آنچنانکه می‌دانید تانکرهای (۴ – مواد) بدون محدودیت نوع حمل، قابلیت جا‌ به جایی انواع سیالات را داراست. در نتیجه با برنامه ریزی دقیق موجود در این مجموعه حمل بزرگ مقیاس، روی تیم کاری من کاملا حساب کنید. هم ‌اکنون از بندرامام، بندرعباس، بندرانزلی و امیرآباد بارگیری روغن نباتی خام (تصفیه نشده) و تخلیه در تمامی کارخانجات روغن و به موازات حمل ملاس به مقصد کارخانجات قند و الکل سازی با میزان رضایت بی نظیر بر عهده ما و تانکرهای به روز و مجهز به GPS خلیج فارس می باشد.

واحد سیالات به جهت مدیریت حمل کامیون‌های دارای یدک تانکری تشکیل و فعالیت می نماید. باید اذعان داشت که این واحد علاوه بر پشتیبانی خلیج فارس در انجام تعهدات عمده با مشتریان علی الخصوص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در حوزه جذب و حمل بارهای سیال نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

مدیریت پروژه آمیکو

آمیکو در خلیج فارس

نیاز به لزوم مدیریت صحیح و نظارت حداکثری بر عملکرد این دسته از ناوگان، واحدی تحت عنوان پروژه آمیکو را تشکیل داد تا هدف مشارکت حداکثری در جذب و حمل آرد، مصارف صنف، صنعت و نانوایان آزاد پز، راحتتر دنبال گردد.

با توجه به اینکه مصرف آرد فقط محدود به خبازان در سطح کشور نبوده و در اجرای سیاستهای دولت در جهت اعطای مجوزهای احداث خبازی در قالب آزادپز و نیز احداث کارخانجات و صنایع غذایی متعدد در سطح استان‌ها که اکنون رقم قابل ملاحظه ای می باشد، حل و نقل بین المللی خلیج فارس را بر آن داشت تا سهمی از این حمل را از آن خود بنماید. از این سو در جهت جذب منابع مالی و مذاکره با صنایع خودروسازی اقدام به خرید تعدادی کامیونت آمیکو شد. با تکیه بر سوابق خلیج فارس در حوزه حمل آرد، در طراحی و سفارش ساخت یدک های این دسته از کامیونت ها طوری اقدام شد تا بتوان بالاترین بهره وری را به موازات کاهش هزینه عملیاتی، کسب نمود.

نیاز به لزوم مدیریت صحیح و نظارت حداکثری بر عملکرد این دسته از ناوگان، واحدی تحت عنوان پروژه آمیکو را تشکیل داد تا هدف مشارکت حداکثری در جذب و حمل آرد، مصارف صنف، صنعت و نانوایان آزاد پز، راحتتر دنبال گردد.

این واحد کاملأ مستقل فعالیت نموده و از طرفی نیز با توجه به توزیع تعدادی از ناوگان مربوطه در سطح شعب علاوه بر مذاکره، جذب و حمل آرد خبازان آزاد پز استان تهران و البرز وظیفه نظارت بر عملکرد ناوگان مأمور در شعب را عهده دار می باشد. از دیگر مسئولیت های این واحد پشتیبانی شعب تهران و البرز در حوزه حمل آرد می باشد.