مصاحبه مطبوعاتی با معاون اجرایی و امور شعب

آذر, 1398 مصاحبه های خلیج فارس, مناسبتهای داخلی

کار اجرا کاری است که بی واسطه یا باواسطه افراد زیادی را درگیر خود کرده است و ماحصل آن چیزی است که ما در شرکت شاهد آن هستیم، در این شماره به سراغ مهندس علی اصغر حسینی معاون اجرایی و امور شعب شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس رفتیم تا به سوالات ما پاسخ دهد.

● ارزیابی و رتبه بندی شعب و نمایندگی ها در چه مرحله ایی می باشد؟ این ارزیابی تا چه حد در افزایش عملکرد حمل و رقابت بین آنها موثر بوده است.
مبحث ارزیابی و رتبه بندی شعب و نمایندگیها که از ابتدای سال ۱۳۹۸ بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت، در اجرای سیاستهای مدیر عامل و اعضای محترم هیئت مدیره در راستای تمیز شعب و نمایندگیهای فعال و کوشا و درآمدزا از سایر شعب غیر فعال، موضوع ارزیابی رتبه بندی شعب و نمایندگیها در حال تدوین مراحل نهایی بوده و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد. از دلایل عمده تعویق موضوع اجرای این مبحث نهایی نمودن مؤلفه های مؤثر در این موضوع و دستیابی کامل به ارکان مهم و تأثیر گذار در رتبه بندی بوده است. در واقع می توان به این نکته اذعان نمود که عملکرد شعب در تمامی حوزه های عملیاتی، مالی از ابتدای سال جاری در رتبه بندی و ارزیابی موصوف تآثیر گذار خواهد بود. از جمله دلایل دیگر می توان به منطقه بندی شعب اشاره نمود.

وجود معاونت اجرایی کارآمد نقش بسزائی در تسهیل امور جاری شرکت دارد، چه برنامه ای برای بهبود عملکرد این بخش در نظر گرفته اید؟
قطعأ تصدیق خواهید فرمود : معاونت اجرایی و شعب در جهت هماهنگ نمودن شعب و نمایندگیها و ایجاد تعامل مابین مدیران شعب و ایجاد یک زنجیره هدفمند در راستای اجرای موضوع برنامه های حمل ابلاغی از سوی کارفرمایان و بطور خلاصه بعنوان بازوی اجرایی حمل در شرکت متبوع تشکیل با تدوین برنامه های مختلف علی الخصوص در حوزه برنامه ریزی حمل ناوگان ملکی و فرایندهای حمل و نظارت بر فرایندها و عملیات در حال اجرا و پرهیز از بروکراسی اداری که به تبع آن افزایش راندمان در ناوگان ملکی را نسبت به سنوات گذشته در پی داشته است در حال ایفای نقش مهم خود بوده و بحمدالله با یاری خداوند متعال و نگاه ویژه هیئت مدیره محترم و همکاری معاونت های مختلف و واحدهای ستادی و از همه مهم تر مدیران فعال و کوشای مستقر در شعب و ستادی این معاونت، تاکنون اقدامات و برنامه های عملیاتی را در سطح شعب اجرایی نموده است که به اهم آن در ادامه اشاره می شود :
۱- ایجاد و فراهم نمودن بستر رقابت سالم در سطح شعب و نمایندگیها
۲- هدف گذاری مقوله مهم و اساسی درآمد و هزینه بعنوان ارکان شرکت و ترویج موضوع درآمدزایی و انتفاع پرسنل در سطح شعب به ازای کسب درآمد
۳- نگاه ویژه به مقوله مهم چابک سازی و تسهیل فرایندهای حمل در سطح شعب
۴- جلب رضایتمندی در سطح کارفرمایان و رانندگان تجاری با طرق مختلف و ایجاد فضای تعاملی و هم افزایی در این راستا که خوشبختانه سوق مجدد ناوگان تجاری به سمت همکاری با شعب در زمینه حمل کالاهای موضوع قرارداد های منعقده را بدنبال داشته و در چند استان می توان به وضوح اعتماد بخش تجاری را شاهد بود
۵- توجه ویژه به مقوله مهم سود دهی پروژه های در حال اجرا و پرهیز از ورود و اجرای حمل های فاقد صرفه اقتصادی

● آیا نوسازی یا افزایش ظرفیت ناوگان در دستور برنامه های شرکت می باشد؟
با ورود مالک جدید و نظر به نگاه ویژه هیئت مدیره در راستای کاهش هزینه های عملیاتی، تعمیراتی، بحث نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفت. این بحث با تحمیل دوباره تحریمها علیه کشورمان و به تبع آن افزایش بهای تمام شده لوازم یدکی و تعمیرات بطور جدی در دستور کار قرار گرفته و با ورود تعدادی کامیون نسل جدید و فروش کامیونهای مستهلک موجود کاملا عملیاتی شده است.

در دنیای امروز از نیروی انسانی متخصص بعنوان «سرمایه انسانی» نامبرده می شود. برنامه شرکت برای استفاده بهینه از این سرمایه ها و همچنین جذب نیروهای متخصص جدید چیست؟
بحث تخصص، تعهد، همواره در جذب نیروی انسانی از نکات ویژه ای می باشد که هر شرکتی اعم از تولیدی، خدماتی، توزیع و فروش به آن توجه ویژه ای دارد این موضوع در شرکتهای خصوصی کاملاً مطرح بوده و نگاه ویژه ای به آن معطوف می باشد. به نظر اینجانب نیروی انسانی متخصص و متعهد و وفادار در سازمان بعنوان سرمایه اصلی و تأثیر گذار در افزایش راندمان، سود دهی، بازدهی مثبت مطرح بوده و جایگاه ویژه ای را دارد.

برچسب ها