عبدالکریم نعناکار، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

به قلم مدیر عامل…

من عبدالکریم نعناکار، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس هستم؛ اما این صفحه جایی باشد بین من و شما… گاهی برای تعامل فارغ از ماجرای حمل و نقل، فقط برای به اشتراک گذاشتن بخشی از آنچه دوست دارم که دیده شود و با هم مرور کرده باشیم، گرچه می دانم و می دانید… اما همین نکات هستند که افکار و نگرش ما را جهت می دهند… دلنوشته‌های من در حقیقت بُراده‌های خاطرات یک روز کاری است. بند به بندش حکایتی دارد و هر کدام کلید واژه‌ای برای یک خاطره است.
رفیق قافله باشیم

رفیق قافله باشیم

فرقی نمی‌کند کارگرید، مدیرید و یا مسئول، فقط بدانید به هر میزان که در بهبود یک صنعت سهیم هستید به همان اندازه خدمتگزارید و به هر مقدار که چوب لای چرخ صنعت می‌گذارید خیانتکارید.
شجاعت الزام مدیریت

شجاعت الزام مدیریت

یا به مدیران جسارت تصمیم گیری بدهید یا مدیرانی که از ترس مراکز نظارتی جربزه تصمیم گیری ندارند را کنار بگذارید. توسعه با ترس سنخیت ندارد.
شاخصه مدیران تصمیم گیر

شاخصه مدیران تصمیم گیر

خدا ترسی، شجاعت، انصاف و شاخصه تمیز دادن حق از باطل، باید شرط انتخاب مدیران تصمیم گیر باشد نه جایگاه دوستانی که از ترس پاسخگویی، مخنث بودن را بر مرد عمل بودن مرجح می‌دانند.
علت تعلل در تصمیم

علت تعلل در تصمیم

کمیته های حل اختلاف برای تصمیم گیری و یا تصمیم سازی است، سئوال اینجا است: کمیته حل اختلاف دوازده نفره ای از مدیران که به حقانیت یک پرونده واقفند چرا نمی‌توانند تصمیم بگیرند و یا تصمیم سازی کنند؟
کارگر و چالشهای کارفرما

کارگر و چالشهای کارفرما

سئوال: چرا بعضی ها به اسم حمایت از کارگر تمام انگیزه‌های سرمایه گذاران و اقدامات توسعه‌ای کارفرمایان را به چالش می‌کشند؟
همراه سازی کارکنان با کارفرما

همراه سازی کارکنان با کارفرما

تلاش برای انتقال این حقیقت که تمامی هستی یک سازمان به تلاش تک تک کارکنان وابسته است خیلی سخت است اگر این احساس منتقل شود پیروزی بزرگی حاصل خواهد شد و کمترین آن هدایت افراد کم کار پر ادعا توسط پرسنل فهیم است.
مدیران مناسب رشد سازمان

مدیران مناسب رشد سازمان

برای رشد و ترقی باثبات سازمان باید مدیرانی درونی داشته باشیم نه تابع و حتی همانند. پینوشت: تابع: صرفاً برای کسب پاداش و اجتناب از تنبیه همراهی می کند//. همانند: به دلیل کسب منافع میل به مشابه شدن دارد اما با رضایت قلبی نیست//. درونی: اعتقاد قلبی با ایده ها دارد و این همراهی ناشی از علاقه به رفتن در راه صحیح است//.
نحوه مواجه با مطالب جدید

نحوه مواجه با مطالب جدید

مشکل: وقتی مطلبی تازه یاد میگیریم دو پیشفرض فوری ذهنی و عملی داریم. ۱- از این مطلب در چه محفلی استفاده کنم؟ ۲- به قضاوت سریع کدام شخص بپردازم؟ راهکار ۱- مطلبی تازه یاد گرفته ام، بهتر است پیش از انتقال به دیگران خودم به آن عمل ‌کنم. راهکار ۲- به منظور ارتقاء شخصی، قبل از قضاوت دیگران، خودم را در محکمه قضاوت قرار می‌دهم.
اگر بر وفق مراد نیست

اگر بر وفق مراد نیست

تنها کسب و کار شما نیست که با مشکل مواجه است، همه مشاغل مشابه همند، هر روز که خورشید طلوع می‌کند شاهد تولد مشکلی و تا غروبش در پی حل مشکلی هستیم. معنا و مفهوم حل هر مشکل یعنی گامی به جلو. این رسم زمانه است.
الدهر یومان: یوم لک و یوم علیک
در باب ممارست

در باب ممارست

مطالبات، گاهی برای صدور حکمی است و گاهی برای اجرای حکمی، اما با وجود این همه مفسده اگر به حقانیت خودت مطمئنی و در به سرانجام رساندن شکایتت مُصری، یقیناً به نتیجه خواهی رسید، حالا چند روز دیرتر…
بیگانه‌تر از بیگانه

بیگانه‌تر از بیگانه

وقتی آمریکا دارایی های کشور را بلوکه می کند می‌گوییم با نظام اعتقادی ایران مخالف است، اما وقتی دولت دارایی یک شرکت در صنعت را علی‌رغم دستور صریح معاون قوه قضاییه بلوکه می‌کند چه باید بگوییم؟
صلابت چاشنی مدیریت

صلابت چاشنی مدیریت

نه گفتن به خواسته‌های نامتعارف نیاز به قدرت و صلابتی دارد که باید در خودمان پرورش دهیم. اقدامات محافظه کارانه یا جویای نامی برای مدیران بعدی مشکل آفرین است و به حوزه کاری ضربات غیرقابل جبرانی می‌زند.
توجه به ظرفیت اطرافیان

توجه به ظرفیت اطرافیان

ایجاد محیط صمیمی در حوزه کسب و کار بین مدیران و پرسنل در توفیق و به سرانجام رسیدن ماموریت های محوله بسیار موثر است اما مراقب مزاح، لطف و محبت بیش از حد باشید تا با مزاح، حرمت ها شکسته نشود، با الطاف، وظیفه اجباری ایجاد نشود و با محبت، احترام بی ارزش نگردد.
توکل به خدا

توکل به خدا

در مدیریت اسلامی، اصلی به عنوان اعتماد به خدا وجود دارد، وقتی تمام وظایف و تکالیفت را درست انجام میدهید اما برای برون رفت از مشکلات راهکاری پیدا نمی‌کنید، آن وقت است که دفعتا و بدون کمترین انتظاری راه حل را تقدیمت می‌کند.
چه شخصی در چه مقامی

چه شخصی در چه مقامی

وقتی از شایسته سالاری صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که بعضی از مدیران ناشایست هستند بلکه سخن از این است که چه کسی را برای چه پستی بکارگیری می‌کنیم. مثلاً انتخاب یک ذیحساب حرفه‌ای برای یک مدیریت کاملاً اجرایی نتیجه‌ای جز بی نظمی ندارد.
پرورش استعدادهای سازمان

پرورش استعدادهای سازمان

افرادی هستند که می‌توانند آینده ای درخشانی برای خود و سازمانتان رقم بزنند، آنان برای یادگیری مستعد هستند. اگر این استعدادها را کشف کردید از پرورش آنها غافل نشوید…
چشم پوشی یا بزرگنمایی

چشم پوشی یا بزرگنمایی

تغافل، اصلی است که در کسب و کارها مثل روابط فردی به سلامت و آرامش حوزه کاری کمک میکند. تلاش کنید حرف و حدیث های فردی را به اسم کشف حقیقت بزرگنمایی نکنید.
هدایت غیر مستقیم

هدایت غیر مستقیم

مدیران و کارگران شما در کنار مسئولیت های اجرایی نیاز به هدایت رفتاری و اخلاقی دارند، به منظور اثر بخشی بیشتر، هرگز آنان را بصورت مستقیم مخاطب امر و نهی رفتاری خود قرار ندهید.
برخورد با سلب کنندگان آرامش

برخورد با سلب کنندگان آرامش

وظیفه حکم می کند تا به عنوان یک کار آفرین فضای کسب و کارتان را توسعه دهید. یکی از الزامات توسعه کار و ایجاد شغل جدید، آرامش در فضای سازمان است. برای تحقق این دو مهم، گاهی مجبورید علیرغم میل باطنی با سلب کنندگان آرامش برخورد کنید.
باتلاق اعمال ناشایست

باتلاق اعمال ناشایست

ضرب المثلی عربی هست که می‌گوید: الغرِیقُ یتشبَّثُ بکُلّ حَشیش. این حال و روز افرادی است که به دلیل عملکرد بدشان در سازمان طرد می‌شوند و مثل «غریقی می مانند که به هر شاخه‌ی خشکیده ای چنگ می زند تا خود را نجات دهند» بنابراین برای بازگشت اعتبار از دست رفته خود در سازمان به هر شخص و مجموعه ای متوسل می‌شوند امّا آخر داستان معلوم است.
معجون امید و یأس

معجون امید و یأس

زندگی شغلی مشحون از موفقیت و عدم کامیابی است. توفیقات را به رفتار هوشمندانه خود و عدم توفیق را به بی تدبیری دیگران نسبت ندهید. این رفتار در دراز مدت به شما لطمه می زند و در آخر تنهایتان می گذارد.
توهم ارزشمندی

توهم ارزشمندی

چقدر وقیحند آنانی که در یک سازمان برای خود شانی قائلند و متوجه نمی‌شوند که دیگران برایشان ارزشی قایل نیستند بلکه آنان را سربار می دانند. اینان بسیار پرمدعی هستند ولی خریداری ندارند، از منابع سازمان بهره مندند ولی در تولید منابع سهمی ندارند.
تایید از سر چاپلوسی

تایید از سر چاپلوسی

چقدر مشمئز کننده است وقتی می بینید بعضی ها در جلسات می نشینند و با حرکت سر و یا چرب زبانی نظرات روسا را تایید می کنند. با تمسک به شجاعت، آزادگی را از همین جلسات شروع کن و فقط در مقابل سخن حق سر تعظیم فرود آور.
تأمل بیشتر

تأمل بیشتر

زمانی که برای اجرای تصمیم تان مصمم شدید لحظاتی هم خودتان را به جای طرف مقابل قرار دهید، این اقدام کمک می کند تا پاسخی منطقی برای سئوالات طرف مقابل داشته باشید و یا از پیامدی ناگوار جلوگیری کنید و چالش های بعدی را به شدت کاهش دهید.
دوستی پیش از مذاکره

دوستی پیش از مذاکره

یکی از پیش فرض های مذاکره سرعت عمل در ارتباط دوستانه و صمیمی بین خود و مخاطب در کمترین زمان ممکن است. این بیشتر یک هنر است که عموماً با تجربه و تمرین طولانی عاید می شود و خیلی قابل آموزش نیست.
دقت کافی در تصمیمات

دقت کافی در تصمیمات

سرعت تصمیم گیری و پیش قراولی یک سازمان چابک در میان رقبا از عوامل ماندگاری و موفقیت است لکن به همکاران مان بیاموزیم که دقت را فدای سرعت نکنند.
گاهی برای دیگران هم...

گاهی برای دیگران هم...

گروه ذینفعان هم مثل ما مشکلاتی دارند، همدردی از سر صدق با آنها در مواقع خاص دلها را به هم نزدیک می کند و باعث تعاملات بهتر می‌شود.
تغییر نقشه یا مسیر؟

تغییر نقشه یا مسیر؟

ممکن است در مسیر یک ماموریت با موانعی مواجه شوید. تغییر نقشه زمانبر است و گاهی صرفه اقتصادی ندارد. بهتر است فقط به دنبال مسیر جدید باشید.
انتصاب شایسته

انتصاب شایسته

‌شما به عنوان مدیر ارشد سازمان مختارید هر کسی را برای هر جایگاهی انتصاب نمایید امّا برای یک انتخاب مناسب در پستی حساس ترجیحاً از دانش و تجارب میدانی مدیران مجموعه نیز استفاده کنید.
خودی ها هرچند ناکافی

خودی ها هرچند ناکافی

تجربه به من آموخته است :کارکردن با افراد متوسط که محاسن و معایبشان را می‌شناسم بهتر از کارکردن با افرادی قوی است که برایم ناشناخته اند.
جدیت در مسئولیت ها

جدیت در مسئولیت ها

مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت و زمانی برای جمع توشه‌ی اخرت است، این چند روزه درنگی است و به چشم بر هم زدنی تمام می‌شود! هر کس خودش می داند و تصمیماتش! جایگاه،‌ مال، روابط و مناسبات اجتماعی برای خدمت و جمع توشه است؛ بعداً هیچکدام اثری ندارند! پس از الان که مسئولیم جایگاهمان را میدان حرب و محراب عبادت بدانیم و به فکر «توشه روز تنهایی مان» باشیم.
تاثیر دیگران بر تصمیمات

تاثیر دیگران بر تصمیمات

گاهی ممکن است با سخنان هدفدار و آغشته به خطای یکی از کارکنان با شخص و یا تصمیمی زاویه پیدا کنید. در این زمان، برای خروج از شک و شبهه دقت کنید که این سخنان تحریک آمیز، چقدر برای گوینده انتفاع مالی و یا جایگاهی دارد.
حذف افراد نادرست

حذف افراد نادرست

آیا سازمانتان افرادی با مشخصات زیر دارد؟ افرادی که:
• کار نمی کنند، اما خودشان را فعال مى دانند!
• ناتوانند، اما آن را زیرکى می‌پندارند!
• مُخلِ آرامشند، اما شرّ و ضررشان را خیر و خوبى مى شمارند!
اگر با چنین افرادی مواجهید، بی تردید اینها احمقان سازمانتان هستند. برنامه ای داشته باشید تا به مرور زمان از وجودشان بی بهره باشید.
مصلحت الهی یا شکست

مصلحت الهی یا شکست

در مدیریت غرب، پروژه ای را که همه اجزای آن به درستی انجام گرفته اما به دلیلی غیرمترقبه، نتیجه نمی‌دهد، شکست پروژه می‌نامند؛ اما من معتقدم این مصلحت الهی است و نتایج آن بعداً قابل درک خواهد بود پس دلیلی بر ناامیدی و عصیان نمی بینم.
تصمیم گیری در مدیریت

تصمیم گیری در مدیریت

یکی از ضعف های مدیران در تصمیم گیری های سازمانی است. اظهارات منفی کارکنان و سازهای مخالف جرات عملی کردن تصمیم را از بعضی مدیران سلب می کند، موفقیت مدیران در گروی اجرای کردن تصمیمات است. مطمئن باشید هر جور که عمل کنید حرفی برای گفتن هست پس جوانب کار را بسنج، مصلحت را ببین، تصمیم را بگیر و سپس عمل کن.
فقط خوب باشید

فقط خوب باشید

سعی‌ نکنید در سازمانتان متفاوت باشید، فقط خوب باشید. این روزها خوب بودن به اندازه ی کافی متفاوت است… دروغ نگویید، خیانت نکنید، خشونت نکنید، ناحق نگویید و بی‌حیایی نکنید،طوری در سازمانتان کار کنید که اگر یکی علیه‌تان حرف زد کسی آن را باور نکند.
دلال های کسب و کار

دلال های کسب و کار

این روزها بیش از آنکه قانوندان ماهر برای مرتفع کردن معضلات کسب و کار وجود داشته باشد، دلال وجود دارد. دلال‌ها قبل از اینکه بر محق بودن پرونده‌ای علم پیدا کنند، رقم دلالی و سهم شرکای دارنده امضای طلایی را مطالبه می‌کنند.
پیگیری، پیگیری، پیگیری

پیگیری، پیگیری، پیگیری

علی رغم بلوغ سازمانی مهمترین پیشرفت پروژه ها و امورات سازمانی را فقط در یک کلمه می توان جستجو کرد: پیگیری، پیگیری و نهایتاً پیگیری
توقع بی جا ممنوع

توقع بی جا ممنوع

گرچه سخت است ولی برای آرامش درونیمان بیاموزیم تا: از یک طرف خدمات همکارانمان را ارج نهیم و از طرف دیگر خدمات خودمان را وظیفه سازمانی بدانیم و توقع سپاسگزاری از دیگران نداشته باشیم.
عوامل موثر بر عدم پویایی صنایع

عوامل موثر بر عدم پویایی صنایع

کمبود سرمایه اولیه، کثرت و ناکارآمدی منابع انسانی و مستهلک بودن تجهیزات قطعا از عوامل مهم در روند رو به رشد تولید و خدمات مجموعه ها هستند، ولی شرایط تحمیلی مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی را باید از عوامل متوقف کردن صنایع دانست. سلامت مامورین، شیوه رسیدگی به اسناد و ملزم دانستن این سازمانها از احکام قطعی علیه، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
خاتمه کار

خاتمه کار

چندی پیش قرارداد یکی از کارگران را به دلیل تخلفی غیر قابل بخشش تمدید نکردم. ایشان با سپر کردن و سوء استفاده از عواطف مادر پیرشان پیگیر تمدید قرارداد بودند. عقلانیت و احساس سخت درگیر شدند. برای تفهیم و تسری ارزشهای سازمانی باید عقلانیت را بر احساس مرجح می دانستم.
همرنگ جماعت

همرنگ جماعت

گاهی با کارگر و یا کارمندی مواجهه هستیم که در انجام شرح وظایف، تعللی نداشته است، امّا با همراهی بدون تعقل، با گروهی از پرسنل که مشخصا راه را “اشتباه” می روند، تا مرز اخراج می رود. یعنی اینکه‌ یکی دیگر اشتباه کرده و شما ساعت ها، روزها، ماه‌ها و یا سال‌ها، در خاطره‌ “اشتباهِ” او باقی می‌ مانید، یعنی در آتشِ اشتباهی گُر می گیرید و می‌ سوزید، که خودتان مرتکب نشده اید! یادمان باشد؛ یکی از قوانین توسعه سازمان ها، آرامش سازمان هاست.
تغییرات اول از ما

تغییرات اول از ما

یادمان باشد که تغییرات از درون سازمان ها شروع می شوند، نه از بیرون. مثلا اگر کسی گفت: شاید اگر به شرکتی دیگری بروم بتوانم از نو کسب و کارم را شروع کنم، این تعبیر غلطی است. تا مادامی که ما تغییرات را از بیرون شروع می‌کنیم نه از خودمان و درون خودمان، هرگز تغییر نخواهیم کرد. بهترین‌جا برای شروع همان جایی است، که در آنجا قرار داریم. باید تغییرات منابع انسانی را هم با تدبیر، برنامه ریزی همراه با آرامش با کمک همکاران وفادار و مسئولیت پذیر بدون تنش شروع کرد…
تکرار و تکرار

تکرار و تکرار

زندگی بازی تکرارهاست. تکرار روز و شب، تکرار ماه و سال، هر روز خورشید طلوع می کند، غروب می‌کند و یک روز تمام می شود. فصل ها و ماه ها می آیند و می روند و یک سال تمام می شود. می دانی چه چیزی مهم است؟ تو در این رفت و آمد و تکرار ها، یک روز بالاخره خودت را پیدا کنی.
قوی در برابر مشکلات

قوی در برابر مشکلات

مدیران بزرگ هرگز از مشکلات نترسیدند چون می‌دانستند که: جاده‌ های صاف‌ هرگز راننده‌ خوبی را به وجود نمی آورند! دریای‌آرام‌ هرگز ملوان خوبی تربیت نمی کند! آسمان پاکیزه هرگز خلبان خوبی تحویل نمی دهد! کسب و کار آزاد و بدون مشکل هرگز باعث ایجاد یک مدیر قوی و خوب نمی شود! بنابراین به اندازه کافی قوی باش که چالش های زندگی را بپذیری! از مشکلات کاری نپرس: چرا من؟ در عوض بگو: مرا امتحان کن، برای موفقیت مجموعه های تان باید همکاران تان شما را همراهی کنند.
حفظ شان و شخصیت

حفظ شان و شخصیت

گاهی برای اینکه دیده شوید بی مورد همه جای سازمان هستید، برای خودتان شخصیت قائل شوید آن گونه که حضورتان آرزوی مدیران و همکاران باشد، نه کسی که حقیرانه “منتظر” می ماند، تا لابه لای بی شمارِ آدم‌ها، “انتخاب” شود.
پشتکار

پشتکار

“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم” تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند. پس مانند تمبر پستی باشید و مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید. با پشتکار می توانید بهتر به مقصد برسید. “انیشتین”
تحقیر نکنیم

تحقیر نکنیم

هیچ وقت شخصی را تحقیر نکنید. شاید امروز “قدرتمند” باشید، اما زمان قدرتمندتر از شماست… از یک درخت، هزاران چوب کبریت را می‌سازند اما وقتی زمانش برسد، یک عدد چوب کبریت‌ می تواند هزاران درخت را بسوزاند. پس خوب باشید و خوبی کنید.
 برخورد با منفعت طلبان

برخورد با منفعت طلبان

به منفعت طلبان سازمانتان با هر حربه ای که در پیش میگیرند، امتیاز ندهید… امتیاز دادن به منفعت جویان یعنی انحراف راهبردهای مدیریت تا آخر
عاقبت به خیری

عاقبت به خیری

خدا هیچ تعهدی برای آنکه تو همانی که‌ هستی، همان نیز بمانی، نداده است. شاید به همین دلیل است که سفارش شده است که وقتی حال خوبی داری و می خواهی دعا کنی، یادت نرود عافیت و عاقبت بخیری بطلبی. پس به”خوب” بودن خود مغرور نشو، که شیطان روزی مقرّب درگاه الهی بود …
متاسفانه اوضاع بد است...

متاسفانه اوضاع بد است...

شاید موضوع اقتصادی باشد و شاید فرهنگ دلالی و رشوه بر اخلاق غالب شده باشد. به هر حال بابت عملکرد دیگران ما توجیه بد عمل کردن پیدا نمی کنیم.
هوای هم را داشته باشیم

هوای هم را داشته باشیم

سعی‌کنیم توی این شرایط بد اقتصادی هوای دل همدیگر را بیشتر داشته باشیم .تا باران نباشد، رنگین کمانی نیست. تا تلخی ‌نباشد، شیرینی نیست. تا غم نباشد، لبخندی نیست. تا مشکلات نباشند، آسایشی وجود نخواهد داشت. پس همیشه به خاطر داشته باش، هدف ‌این‌ نیست که ‌هرگز اندوهگین نباشی، یا هرگز مشکلی نداشته باشی، یا هرگز تلخی را نچشیده باشی… همین دشواری‌ ها هستند که از ما انسانی نیرومندتر و شایسته‌ تر می‌ سازند و لذت و شادی را برایمان معنا می کنند.
مراقب همدیگر باشیم

مراقب همدیگر باشیم

همدیگر را پیر نکنیم. باور کنید ذهن ها خسته‌اند، قلب ها زخمی اند، زبان‌ ها بسته اند، برای دیگران بهترین ها و راحتی ها را، آرزو کنیم. همدیگر را یاری‌کنیم تا زندگی برایمان لذتبخش شود، آدم‌ها آرام آرام پیر نمی شوند… آدما در یک لحظه با یک تلفن، یک جمله، یک نگاه، یک اتفاق، یک نیامدن، یک دیر رسیدن، یک باید برویم و با یک تمام کنیم، پیر می شوند.
همراهی و همیاری

همراهی و همیاری

حسابهای شرکت شما حداقل دو امضایی است، اگر چک شرکت را شما امضا کنید ﺗﺎ ﺍﻣﻀﺎی ﺩﻭﻡ ﻧﺒﺎﺷﺪ نقد نمی ﺷﻮﻧﺪ. ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ بجای ﺍﻣﻀﺎﯼ ﺩﻭﻡ، ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻫﻞ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﻢ ﺍﻣﻀﺎ ﻛﻨﻨﺪ، ﻫﻴﭻ ﻓﺎﻳﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ! چون ﺑﺎنک ﻓﻘﻂ ﺻﺎﺣبان ﺍﻣﻀﺎ ﺭﺍ می ﺷﻨﺎﺳﺪ… ﺣﺎﻝ، موفقیتی ﻛﻪ ﺑﺮﺍی ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ﺩﺭ سازمان هایمان ﻗﺮﺍﺭﺍﺳﺖ ﺑﻴﻔﺘﺪ، ﻣﺜﻞ چک دﻭ ﺍﻣﻀﺎ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ! ﻳﻚ ﺍﻣﻀﺎﯼﺁﻥ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﻭ ﺍﻣﻀﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮ همراهی کارکنان است. ﺗﺎ اتحاد و همیاری نباشد ﻫﻴﭻ موفقیتی حاصل نمی‌شود.