
من علی حسینی ادیب معاون بازرگانی خلیج فارس هستم
در کنار همکاران خوبم در اینجا گلچینی از قراردادهای شرکتمان را به اطلاع شما می رسانم. امیدواریم بزودی با شما همکاری داشته باشیم. من به همراه محسن الهیاری، فرانک وهابی مجرد، مهدی طحانی، نرگس سهرابی و بابک برزگر نهایت تلاشمان داشتن یک واحد قدرتمند در این شرکت است.شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هرمزگان
تصدی و مدیریت خدمات حمل و تخلیه ۲۰۰ هزار تن انواع نهاده های کشاورزی و خاک فسفات از اسکله بندرعباس به کل کشور – با حداقل حمل روزانه ۳۰۰۰تن روزانه – به مدت ۶ ماهشرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهران
بارگیری، حمل و تخلیه ۱۱/۳۰۰ تن نهاده های کشاورزی از انبارهای سازمان حمایتی تهران به سایر نقاط – با حداقل حمل روزانه ۱۰۰تن روزانه – به مدت ۱۲ماهحمل و توزیع مویرگی آرد نوع دو استان البرز
حمل یک میلیون و پانصد هزار کیسه آرد نوع ۲ با نرخ هر کیسه ۵۰ هزار ریال توسط شعبه البرز شرکت حمل و نقلحمل کود شیمیایی در استان آذربایجان غربی
علاوه بر فعالیت در گیلان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مرکزی، اصفهان، ایلام و … آذربایجان غربی نیز از استان های فعال شرکت در توزیع و حمل کود شیمیایی خواهد بود.قرارداد بهره برداری از ظرفیت سیلوی فلزی
تا سقف ۷۰،۰۰۰ تن گندم به منظور ذخیره سازی، حفظ و نگهداری گندم امانی متعلق به شرکت مذکور و همچنین نمونه برداری، آزمایش، ضدعفونی، سم پاشی، هوادهی، توزین و تخلیه و بارگیری و نیز تحویل گندم های مذکور توسط پیمانکار طبق اعلام صاحب کالافرآیند ارائه خدمات حمل و نقل
مذاکره: در این روش ابتدا مشتریان بالقوه هر منطقه شناسایی میگردند که از طریق تلفن، ایمیل و … ارتباط اولیه صورت میپذیرد. سپس با برگزاری جلسات متعدد و مذاکرات حضوری توانمندیهای شرکت مطرح میشود و در صورت تمایل مشتری مراحل بعدی (عقد قرارداد و….) صورت میپذیرد.
شرکت در مناقصات: در این روش از طریق روزنامه، اینترنت و شرکتهایی که مناقصات را جمعآوری و ارائه میکنند از کلیه مناقصات داخلی و خارجی مطلع و با توجه به تواناییهای شرکت در آن منطقه خاص، در مناقصات شرکت مینماید. فرآیند تعیین نرخ شرکت در مناقصات با همکاری مدیران شعب، مدیر مالی، مدیر بازاریابی صورت میپذیرد و پس از تأیید و امضاء اعضای هیئت مدیره در مناقصه ارائه نرخ میشود.
مکاتبات: در این روش پس از شناسایی مشتریان خاص (بهطور مثال واحدهای صنعتی یک شهرک صنعتی) با تکتک این واحدهای صنعتی مکاتبه صورت میپذیرد و عمدتاً همراه با مکاتبات صورت گرفته یک نسخه از کاتالوگ شرکت نیز ارائه میشود و در صورت پذیرش از سوی مشتری، مراحل بعدی کار صورت میگیرد.
پس از انجام مرحله بازاریابی، در صورت موافقت مشتری پیشنویس قرارداد به مشتری ارائه میشود که پس از بررسی مشتری و با توافق طرفین، قرارداد منعقد میشود. در این مرحله مدیر امور قراردادها، مدیر حقوقی و ذیحساب شرکت، قرارداد را تأیید مینمایند و جهت امضای نهایی به اعضای هیئت مدیره ارائه میشود.
بر اساس مفاد قرارداد، واحد برنامهریزی حمل با استفاده از سیستم جامع تحت وب و بهرهگیری از توانمندیهای شعب و نمایندگیهای سراسر کشور، نسبت به برنامهریزی صحیح حمل به صورت برخط اقدام نموده و تحویل به موقع محموله در مقصد را کنترل مینماید. همچنین، این واحد پس از اتمام عملیات حمل نیز نسبت به کنترل اسناد بارنامهای حمل و ارسال این اسناد به امور مالی اقدام مینماید.
واحد ناوگان شرکت بر اساس برنامهی حمل ابلاغی از سوی واحد برنامهریزی حمل نسبت به تأمین کامیون مورد نیاز جهت انجام مطلوب برنامه حمل با توجه به نوع کامیون مورد نیاز اقدام مینماید. این واحد با استفاده از نرمافزار GPS نسبت به کنترل دقیق حرکت کامیون در مسیر و تحویل مطلوب محموله در مقصد برنامهریزی مینماید. مالکیت این کامیونها ممکن است در اختیار شرکت باشدو یا بهصورت خود مالکی و تجاری باشند.
پس از انجام عملیات حمل، رانندگان کامیونهای تجاری به شعب و نمایندگیهای شرکت در سراسر کشور مراجعه و پس از تحویل مدارک تخلیه و بارنامههای حمل و ثبت این اطلاعات در سیستم جامع تحت وب، نسبت به دریافت حوالههای بانک کشاورزی اقدام مینمایند. این حوالهها از کلیهی شعب سراسر کشور بانک کشاورزی قابل دریافت کرایه میباشند.
پس از دریافت مدارک تخلیه کالا توسط شعب و نمایندگیهای شرکت از رانندگان، این مدارک به واحد برنامهریزی حمل ارسال و پس از کنترل در این واحد، به امور مالی شرکت جهت تهیه صورتحساب نهایی و ارسال برای مشتریان ارائه میشود.
نحوه قیمتگذاری خدمات
حمل گندم: حمل گندم سراسری از طریق برگزاری مناقصه توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تعیین میشود. گندم تعهدی نیز از طریق برگزاری مناقصه توسط شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق، تعیین نرخ میشود. گندم آزاد نیز از طریق مذاکره تعیین نرخ میشود.
حمل آرد: از طریق چانهزنی و مذاکره با بخش خصوصی و بر اساس قیمت تعیین شده توسط کمیته قیمتگذاری نان در استانداریها تعیین نرخ میشود.
حمل سایر محمولات: از طریق برگزاری مناقصه و مذاکره توسط کارفرمایان تعیین میشود. سعی در تعیین حاشیه سود منطقی با مدنظر قراردادن شرایط سایر رقبای شرکتکننده در مناقصه، منجر به گرفتن کار از کارفرما میشود.
کمیسیون صدور بارنامه: بر اساس دستورالعمل سازمان پایانههای کشور، درصدی از مبلغ کل کرایه حمل به شرکت صادرکننده بارنامه (حمل و نقل بینالمللی خلیجفارس) در قبال صدور بارنامه، تعیین و اخذ میشود.
تخلیه و بارگیری، انبارداری: عملیات تخلیه و بارگیری و انبارداری کلیه کالاها، از طریق مذاکره با شرکت بازرگانی دولتی ایران و یا سایر صاحبان کالا قیمتگذاری میشود.
مرکز معاینه فنی: بر اساس نرخ مصوب سازمان حمل و نقل و پایانههای کشور تعیین و توسط هیئت مدیره شرکت تصویب میشود.