قابل توجه سهامداران محترم شرکت حمل و نقل بين المللي خليج فارس

شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه به منظور ارائه خدمات زيرساختي يکپارچه و فراگير به فعالان بازار سرمايه به‌ويژه سرمايه‌گذاران (سهامداران) حقيقي و حقوقي و ايجاد درگاه واحد خدمات‌دهي به تمامي ارکان بازار، نهادهاي مالي، ناشران و سرمايه‌گذاران حقيقي و حقوقي، راه‌اندازي سامانه جامع اطلاعات مشتريان (سجام) را اعلام مي‌نمايد. اين سامانه در اجراي قانون مبارزه با پول‌شويي (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تأمين مالي تروريسم (مصوب 1394) راه‌اندازي شده است.

مطابق ضوابط حاکم، اخذ هرگونه خدمات پايه براي مشتريان حقيقي و حقوقي منوط به شناسايي و ثبت اطلاعات اشخاص مذکور مي‌باشد. با راه‌اندازي اين سامانه هرشخص تنها با يک بار شناسايي و ثبت اطلاعات امکان برخورداري از کليه خدمات بازار سرمايه را خواهد داشت. بديهي است محرمانگي اطلاعات اعلامي از سوي اشخاص، در چارچوب قوانين و مقررات حاکم، محفوظ خواهد بود.

سهامداران محترم شرکت حمل و نقل بين المللي خليج فارس

گام‌هاي مورد نياز براي تکميل فرايند ثبت‌نام در سامانه سجام:

مراجعه به بخش ثبت‌نام سامانه سجام http://dara.csdiran.com/sejam
وارد کردن شماره تلفن همراه توسط مشتري
ارسال کد تأييد از طريق پيامک به مشتري توسط سامانه سجام
وارد کردن کد تأييد 4 رقمي توسط مشتري
تعيين نوع مشتري توسط مشتري (ايراني حقيقي، ايراني حقوقي، خارجي حقيقي، خارجي حقوقي)
نمايش هزينه ثبت‌نام در سامانه توسط سامانه سجام
پرداخت هزينه از طريق درگاه بانکي توسط مشتري
تکميل اطلاعات فرم‌هاي ثبت‌نام توسط مشتري که شامل مراحل ذيل مي‌باشد:
تعيين نماينده يا اصيل (ولي: ارسال شناسنامه هر دو فرد، قيم: ارسال قيم‌نامه رسمي، وکيل: ارسال وکالت‌نامه رسمي، وصي: ارسال وصيت‌نامه)
اطلاعات هويتي (نام، نام خانوادگي، تاريخ تولد و…)
اطلاعات ارتباطي (آدرس، تلفن همراه و…)
کدهاي بورسي
اطلاعات شغلي
اطلاعات مالي
حساب‌هاي بانکي
استعلام اطلاعات واردشده به منظور راستي‌آزمايي توسط سامانه سجام
ارسال نتيجه استعلام از طريق پيامک به مشتري توسط سامانه سجام (استعلام موفق: ارسال کد رهگيري، استعلام ناموفق: ارسال مشکل موجود)
مراجعه به بخش ” انتخاب دفتر پيشخوان دولت” در سامانه دارا و انتخاب دفتر، شعبه و روز مراجعه با وارد کردن کد رهگيري
مراجعه حضوري به دفتر پيشخوان دولت و ارائه کارت ملي توسط مشتري
ثبت اثر انگشت، تصوير چهره و تصوير امضاء و ذخيره نهايي اطلاعات مشتري

مراحل فرايند بازيابي کد رهگيري:

مراجعه به بخش سجام در سامانه دارا
بازيابي کد (انتخاب گزينه بازيابي کد رهگيري)
ورود اطلاعات (ورود شماره موبايل و کد ملي)
استخراج کد (استخراج کد رهگيري در سامانه)
ارسال کد (ارسال کد رهگيري از طريق پيامک به مشتري)

فرايند ويرايش اطلاعات مشتري:

مراجعه به بخش سجام در سامانه دارا
بخش ويرايش (انتخاب گزينه ويرايش اطلاعات)
ورود اطلاعات (ورود شماره تلفن همراه و کد ملي)
ويرايش و تأييد (ويرايش و ذخيره اطلاعات)
در خاتمه اعلام مي‌دارد جهت مطالعه و بهره‌برداري از راهنما و کليپ آموزشي در بخش سؤالات متداول مي‌توانيد به آدرس https://dara.csdiran.com/Home/FAQ مراجعه نماييد.